Premier League apologise to Chelsea for Mourinho gaffe

The official site for the English top flight mistakenly posted a news article announcing that the Portuguese had officially rejoined the Blues
The Premier League has apologised for mistakenly posting an article confirming the return of Jose Mourinho to Chelsea.

The story, dated Monday June 3, proclaims that the Portuguese coach has agreed to rejoin the Stamford Bridge outfit after weeks of speculation that a deal was in the offing, although the article itself has since been disabled.

A spokesperson for the Premier League was quoted as saying by Sky Sports: "It was a publishing error. We took it down as soon as we were notified of it, and we've spoken to and apologised to Chelsea.

"We have no prior knowledge of any movement or any announcement."

It was confirmed earlier this month that Mourinho was to leave his post at Real Madrid after a tumultuous and trophyless campaign, with the Portuguese signing off with a 4-2 win over Osasuna on Saturday.  

It is believed he could take up the reins at Chelsea within the next week, returning to the club where he won two Premier League titles, an FA Cup and two League Cups before departing in September 2007.

Ricardo Carvalho, who was an integral part of Mourinho's success at Chelsea, claimed after Madrid's win on Saturday that his compatriot was poised to return to Stamford Bridge and backed him to be a success.

"I'm sure in two, three years they can [win the Premier League] but even in his first year he can win it again," Carvalho told Sky Sports.

"When we arrived together in 2004 Chelsea had not won the league for 50 years so I hope now they can win it again. Jose is a special coach and I think he deserves all the best because he works very hard."

Paris Saint-Germain coach Carlo Ancelotti remains the favourite to replace Mourinho at Santiago Bernabeu this summer.